Sunday, March 15, 2009

ERTI GIFTING ATAU "PEMBERIAN"


“Gifting” bermaksud berkongsi hadiah atau pemberian di antara mereka yang yakin kepada undang-undang alam mengenai memberi: “Beri, dan ia akan diberikan kepada anda.”

UNDANG-UNDANG ALAM MENGENAI PEMBERIAN ADALAH SANGAT BERKUASA:

mari kita bersama-sama saksikan dan fahamkan akan maksud gifting melalui video ini.
5=http://www.youtube.com/watch?v=s62zWgPdGas&feature=related

Pemberian (Gifting) bermakna seperti apa yang dimaksudkan …. Memberi sesuatu kepada yang lain tanpa syarat. Pemberian ini mempunyai pelbagai cara, termasuk pemberian dalam bentuk wang. “Memberi” datangnya dari orang-orang yang berkeupayaan dan mempunyai niat untuk membantu orang lain. Mereka yang menerima pemberian melalui program ini telah dikurniakan sesuatu oleh mereka yang tidak mementingkan diri mereka dengan memberi kepada orang lain.

NOTA: Program Gifting TIDAK melibatkan network marketing,
MLM atau sebarang aktiviti perniagaan atau komersial.
Tidak ada sebarang transaksi perniagaan,
pelaburan atau sekuriti yang terlibat.
Gifting tidak mempunyai pengarah syarikat,
pegawai, pemegang saham atau prinsipal.
Tidak ada keperluan untuk menghadiri sebarang seminar,
Orang perseorangan hanya perlu melakukan hak mereka untuk bersama-sama mereka yang mempunyai pemikiran yang sama dan saling membantu sesama sendiri untuk mengubah kehidupan mereka.

Program Gifting:

BUKAN perniagaan
BUKAN sebuah syarikat
BUKAN MLM
BUKAN aktiviti komersial
TIDAK mempunyai barangan untuk dijual
TIDAK membayar gaji kepada sesiapa
TIDAK ada seminar untuk dihadiri
ADALAH MELALUI JEMPUTAN SAHAJA!

Apa yang membuatkan gifting sangat berkuasa?

Tanpa sebarang keraguan, program gifting memberikan salah satu cara yang TERPANTAS dan TERMUDAH untuk orang yang biasa-biasa menyelesaikan masalah kewangan mereka melalui teknik pemberian.
HANYA BEBERAPA INDIVIDU yang diperlukan untuk mencapai apa yang memerlukan ribuan orang dalam MLM konvensyenal dan anda dapat melakukan dalam masa yang LEBIH SINGKAT!
Gifting tidak memerlukan syarikat, produk atau orang tengah yang biasanya mengambil untung yang besar. 100% pemberian itu diberikan kepada mereka yang paling memerlukan.

Dalam apa juga aktiviti …. anda mendapat kembali apa yang anda usahakan!
Sekiranya anda menyertai MANA-MANA peluang perniagaan atau syarikat tetapi tidak berusaha …. Ia tidak akan berhasil! Sama juga dengan mana-mana program gifting,
sekiranya anda tidak menjemput rakan-rakan anda, anda tidak akan menerima sebarang pemberian.

Walaupun program gifting di rencanakan sebegitu rupa agar semua orang menerima pemberian … BERULANG KALI … amat jelas, sekiranya anda lebih aktif, anda akan menerima faedah yang lebih besar!

MATLAMAT PROGRAM:

Matlamat program ini ialah untuk memberi peluang kepada saudara-mara, rakan-rakan serta sahabat taulan untuk menggunakan kaedah yang telah dipraktikkan beratus tahun dahulu.

Ini adalah kaedah yang sangat telus dan sekiranyanya dilakukan dengan mengikut apa yang disarankan, Insyaallah, kejayaan sudah pasti milik anda.

Program gifting di istilahkan sebagai Exact Marketing Method, iaitu Pemasaran Secara Tepat, maksudnya, walaupun tidak ada apa-apa produk yang perlu dipasarkan, pendekatan atau kaedah yang diguna pakai mestilah seragam agar dapat diduplikasi dengan MUDAH oleh orang lain.

Dalam ertikata yang lain, ianya boleh dilakukan oleh sesiapa sahaja baik yang celik IT mahupun yang tidak.
Kepada yang belum celik IT, program ini juga akan membantu anda untuk masuk ke fasa seterusnya di mana anda boleh menggunakan IT sebagai satu kaedah tambahan untuk memajukan diri sendiri.

panduan ini bertujuan untuk digunakan sebagai sumber maklumat untuk membantu anda menerangkan kepada sesiapa yang anda jemput untuk menyertai anda dalam program gifting ini. Adalah menjadi perkara biasa bahawa kebanyakkan di antara kita selalu mengatakan bahawa mereka tidak tahu bagaimana untuk menerangkan kepada orang lain dan sering bergantung kepada pengenal untuk memberi penerangan.

Dalam program gifting, adalah diharapkan perkara itu tidak lagi menjadi halangan kepada sesiapa kerana anda hanya perlu faham apa itu gifting, kenapa anda menyertai program ini dan itulah yang perlu anda kongsikan dengan beberapa orang yang lain yang rapat dengan anda. TIDAK perlu jadi speaker dan bercakap di hadapan khalayak ramai.

Sekiranya kita bersama-sama mendalami serba sedikit ilmu mengenai gifting, yang sudah sememangnya mudah untuk difahami, kita juga yang akan mendapat faedah sertamerta apabila kita mula mengenalkan program ini kepada orang lain.

Kejayaan program gifting TIDAK sahaja bergantung kepada berapa laju anda membina jaringan tetapi kefahaman orang-orang yang anda kenalkan dan keupayaan mereka menduplikasi program ini.

Jangan sekali-kali memberikan Buku Panduan ini kepada mereka yang tidak tahu menahu mengenai gifting kerana di khuatiri akan mengelirukan mereka. Apabila anda telah tahu serba sedikit mengenai program ini, anda perlu menerangkan sendiri kepada mereka dan bukannya memberikan buku ini dan ”berharap” mereka akan faham, mereka TIDAK akan faham.

Buku Panduan ini adalah untuk anda memahami dengan lebih mendalam mengenai gifting dan bukan untuk diberikan kepada ”prospek”. Dalam program gifting, tidak ada istilah prospek kerana orang yang anda jemput sepatutnya orang yang sangat rapat dengan anda dan bukannya mereka yang di ”tangkap muat” sahaja.

Inilah keunikan gifting jika dibandingkan dengan ”program-program” yang lain yang boleh dilakukan secara canvassing, flyers dan sebagainya.
Gifting perlukan pendekatan peribadi yang menunjukkan keikhlasan anda untuk menjemput mereka ke dalam komuniti anda agar mereka juga menerima manfaat yang anda terima.


Ada beberapa sebab 7 Fortune di terima sebagai program gifting yang unggul:

Program gifting tradisional banyak menggunakan kaedah manual dan tidak menggunakan sistem yang sepenuhnya berasaskan Internet.

7 Fortune menggunakan Internet sepenuhnya dan memudahkan pihak yang berada jauh dari kita untuk membuat urusan.

Bagi mereka yang belum celik IT, Service Center boleh membantu di peringkat awal kerana akhirnya semua ahli perlulah berdikari.

7 Fortune menggunakan matawang yang digunapakai oleh pedagang forex dan ianya boleh diyakini iaitu Libertyreserve Dollar.

Selain trader matawang Internet yang lain, di Malaysia kita boleh menggunakan perkhidmatan Gold Cable Hosting Services untuk menukarkan matawang LR kepada RM
Wawasan 7 Fortune untuk jangkamasa panjang sekiranya difahami adalah sangat menarik dan mudah untuk dilaksanakan.

No comments:

Post a Comment